4   anys

LOGO DIGITAL.png

Història i valors

Summergeix-te en els més de 40 anys d'història de L'Escola de Música de Barcelona i en la seva acitivitat al llarg de tots aquests anys.

10 aniv 2.jpg

El naixement d'una escola

L’any 1981 el Trio de Barcelona, format per Gerard Claret (violí), Lluís Claret (violoncel)  i Albert Attenelle (piano), van fundar l’Escola de Música de Barcelona en una finca del carrer Mallorca al barri de l'Eixample.

Una llarga trajectòria

Al llarg d’aquests 40 anys, han passat per l'Escola un gran nombre d’infants i de joves rebent una formació musical que, combinant una relació humana sempre càlida amb un alt nivell d'exigència, afavorís el progrés i el rendiment dels alumnes.

Tota una generació

Des dels seus inicis i al llarg d'aquests 40 anys s'han format a les seves aules un gran nombre de joves intérprets que posteriorment han desenvolupat unes carreres extraordinàries dintre i fora de les nostres fronteres. Però no només ha sigut aquest l'objectiu de l'Escola, sinó que també ha estat el de formar infants i joves que puguin conèixer i gaudir de la música al llarg de les seves vides.

Les masterclasses

Una de les aportacions de l'Escola ha estat l'organització de masterclasses a càrrec de grans mestres intérprets com György Sébök, Bernard Greenhouse, Sheila Nelson i Stanislav Potchekin.

Les Colònies i el Curs per a Joves

L'any 1984 es van crear les Colònies Musicals i Curs de Música per a Joves, Activitat pionera en els seus inicis i que ha acollit més de 1500 participants.

castellar de n'hug.jpg

Les classes col·lectives

Des dels inicis es van fer classes col·lectives d'instrument, que es mantenen encara avui, així com un gran nombre d'audicions i concerts

D'aquesta manera els alumnes al llarg de tota la seva formació, des dels més petits als més grans, assoleixen l'activitat escènica d'una manera natural..

Música de Cambra

Un altre de les característiques de l'EscolaI i que ha sigut una forta tradició ha estat impulsar la pràctica de la música de cambra.

Els concursos

En el marc del nostre esperit pedagògic al llarg de 20 anys l'escola ha organitzat Concursos per a joves solistes de Piano, Música Cambra i Corda amb la finalitat de promocionar els joves talents del nostre país.

Superficie de mármol

Reconeixement

L'any 1999 l'Escola fou guardonada amb el premi nacional de l'Ensenyament de les Arts.

Video commemoratiu del 40º aniversari