DuxQ1IpXgAEW2HQ.jpg

Salvador Martínez

Flauta travessera

Salvador Martinez és flauta solista de l’Orquestra de València i professor assistent de la càtedra de flauta de la Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid.

Neix a Valencia el 1968. Estudia en el Conservatori Superior de València amb Ma Dolores Tomàs i en el “Rotterdam Conservatorium” d’Holanda amb Jacques Zoon. Tanmateix, durant els seus estudis, participa en diferents classes magistrals, rebent consells de professors com Alain Marion, Barthold Kuijken i Raymond Guiot. Guardonat en diverses ocasions, obté el primer premi en els concursos de la Sociedad Bach de Madrid i Juventudes Musicales de España.

Ha estat flauta solista de l’Orquestra “Ciudad de Granada” i de l’Orquestra “Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya”, treballamt amb directors com Z. Mehta, K. Sanderling, W. Weller, V. Fedoseyev, V. Gergiev, G. Herbig, Y. Traub, L. Foster, M. Plasson, C. Hogwood entre d’altres.

Desenvolupa una àmplia tasca pedagògica tant a Espanya com a l’estranger. Ha estat professor a L’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) així com en el curs de “Experto en Análisis e Interpretación musical”, títol propi de la Universidad de Oviedo (Asturies). Forma part del jurat en diferents concursos i exàmens nacionales i internacionals com els de la Asociación de Flautistas de España (AFE), Orquesta Joven Filarmónica de Colombia, Franz Cibulka Musikwettbewerb en Graz (Austria) i Haute École de Musique de Genève (Suïssa).

Salvador Martínez toca habitualment amb flauta Muramatsu 14k i amb la seva Moritz Max Mönnig, flauta de fusta de banús construïda a principis del S. XX.