Stanislav Pochekin.jpeg

Stanislav Pochekin

Piano

És un dels representants de la famosa escola de piano de Heinrich Neuhaus.

Nascut a l'URSS el 1944, cursa els estudis de grau mitjà i superior a Moscú amb els prestigiosos professors E. Mirzoyan i Teodor Gutman. A partir del 1972 és doctor en música.

Dóna classes de piano en un dels famosos conservatoris de l'URSS, a la ciutat d'Ekaterimburg i posteriorment en l'Instituto Superior de Arte (ISA) de l'Habana, Cuba. Durant la seva activitat pedagògica ha graduat més de 200 alumnes de nivell superior, els quals han guanyat més de 60 premis en importants concursos tant nacionals com internacionals a Itàlia, EEUU, Cuba, Espanya, França, Veneçuela i Rússia.

Ha publicat diversos llibres sobre la problemàtica del piano.

Fou guardonat pel Ministeri de Cultura de l'URSS i Rússia amb medalles d'honor pels seus mèrits pedagògics.

Ha participat en moltes ocasions com a membre del jurat en concursos nacionals i internacionals en països com Rússia, Cuba, Mèxic, Veneçuela, Espanya, Andorra, Itàlia, França, Marroc, Portugal, entre d'altres.

El seu repertori s'estén des de la música barroca fins a la música contemporània.

Durant la seva carrera, ha ofert recitals amb les principals orquestres del seu país i d'altres amb destacats directors com M. Paverman, F. Glushenko (URSS), R. Sánchez Ferrer (Cuba), A. Tiomkin (EEEUU), Jesús Medina (Mèxic), entre altres. Ha impartit Masterclasses arreu del món i en la seva activitat com a solista o integrant de grups de cambra, ha participat en diversos festivals en el seu país i en l'estranger.

Ha realitzat gravacions per la Ràdio i la Televisió Central de l'URSS, entre altres països i també per la discogràfica "Melodia".

La crítica sempre ha destacat la seva gran maduresa en la interpretació. Actualment és catedràtic del Conservatori Superior de Música del Liceu i membre del Curs "Internationale klavierakademie" de Murhardt (Alemanya), i Director artístic del Concurs Internacional de Piano d'Andorra.