Lluis Claret.jpg

Violoncel

Lluís Claret

Lluís Claret és un dels fundadors de l'escola. Nascut al Principat d'Andorra de pares catalans exiliats, hi comença els seus estudis musicals inspirat per la figura dels seu padrí, Pau Casals.

Posteriorment la familia s'instal·la a Barcelona on estudia al Conservatori del Liceu. Durant molts anys rep classes d'Enric Casals, germà de Pau, que malgrat no ser violoncel·lista serà el seu principal mentor i pare musical. Les seves trobades amb Radu Aldulescu, György Sebök, Eva Janzer, Maurice Gendron i Bernard Greenhouse també han marcat profundament la seva personalitat.

Primer Premi dels concursos Pau Casals i Mstislav Rostropovitx, la seva carrera es projecta arreu del món, com a solista i com gran amant de la música de cambra (fundador del Trio de Barcelona, membre del Berlin Trio, duo amb Josep Maria Colom).

El seu interès per la música del seu temps el porta a col·laborar amb grans compositors com Pierre Boulez, Witold Lutoslawki, Krsystof Penderecki, Joan Guinjoan, Salvador Brotons, Tomás Garrido i Agustí Charles entre altres.

La seva profunda vocació pedagògica li permet de ser professor durant més de 20 anys al Conservatori de Tolosa de Llenguadoc i 10 anys al Conservatori Victòria dels Àngels de Sant Cugat del Vallès, així com també en una dilatada etapa com a professor de l’Escola de Música de Barcelona, de la qual va ser cofundador. Dona regularment master classes a Europa, Amèrica i Àsia.

Actualment és professor al Conservatori Superior del Liceu de Barcelona i al New England Conservatory de Boston. També imparteix anualment un curs de master a la VIU (Valencia International University) i a la Talent Music Masters Academy de Brescia (Italia). El seu instrument és un Nicolas Lupot (Paris 1820)