trio-barcelona_6789.jpg

Piano

Master Albert Febrer i Març 2023

Cartell Curs 22-23

Albert Attenelle és un dels fundadors de l'escola i és l'actual director. És també professor del Conservatori Superior del Liceu. Va néixer a Barcelona, mostrant d’una manera precoç el seu talent per la música. Va oferir el seu primer recital a la ciutat natal a l’edat de sis anys. El gran pedagog Frank Marshall, que asistí al concert, es va fer càrrec des d’aquell moment en endavant de la formació pianística d’Attenelle, transferint-li amb el pas dels anys, el llegat de l’escola pianística catalana, que es remunta a Joaquín Malalts, Ricard Viñes i Albéniz, passant per Granados, i el propi Marshall.

La seva presentació com a solista de les orquestres de Barcelona i de Bilbao l’any 1957, així com els premis obtinguts en diversos concursos internacionals a Brussel·les (Reine Elisabeth), Lisboa (Vianna da Motta) i Rio de Janeiro, entre d’altres, el situen en un primer pla de l’actualitat pianística de la seva generació, desenvolupant la seva carrera tant en la vessant de solista com en la de música de cambra arreu d’Europa, Amèrica i Japó.

La seva carrera com a solista i intèrpret de música de cambra s’ha desenvolupat per Europa, Amèrica, Austràlia, Orient mitjà i Japó. Ha interpretat, com a solista de grans orquestres, un ampli número de concerts; des de Bach fins als contemporanis, passant per Beethoven, Chopin, Franck, Schumann, Ravel, Stravinsky, Poulenc, Saint-Saens, Prokofiev, Bártók, entre d'altres.

Posseïdor d’un gran repertori, que comprèn tots els estils, ha mantingut un especial interès pels compositors del segle XX, fet que l’ha portat a oferir la primera audició de la Música Callada de F.Mompou, i, o interpretar repetidament els Concerts per a piano i orquestra de Luis de Pablo, Robert Gerhard o Xavier Motsalvatge, entre d’altres.

La seva prolongada dedicació a la música de cambra li ha permès abraçar la integral dels trios, quartets i quintets amb piano de Mozart, Beethoven, Brahms o d’altres obres de Dvórak, Ravel, Shostakovich, Messiaen, Guinjoan, J.L. Turina, Casablancas, brotons, Granados, etc...

Un gran número de pianistes que actuen i ensenyen en el nostre país són fruit de la seva tasca pedagògica al capdavant de l’Escola de Música de Barcelona, de la qual és fundador i director, o com a professor del Conservatori Superior del Liceu de Barcelona. Periòdicament forma part del jurat de concursos internacionals de piano com el Concurs Maria Canals de Barcelona o el Concurs Internacional de Jaén.

De la seva recent discografia, destaquen els Concerts per a piano i orquestra de Luis de Pablo o Robert Gerhard, a part dels volums dedicats a Déodat de Séverac i Joaquin Nin- Cumell. Referent a la música de cambra, i com a membre del Trio de Barcelona, el Triple Concert de Beethoven, i els Trios de Mendelsohn i Dvórak (Harmonia Mundi). Acaba de publicar també l’enregistrament de les Sonates per a violí i piano de Pau Casals i Gaspar Cassadó en col.laboració a Agustín Leon-Ara (Columna Música), i les Sonatas per a violí i piano, viola i pinao, i violoncel i piano de Lluís Benejam (ASV), així com una edició de les obres de Frederic Mompou (EMI), que inclouen les "Variacions sobre un tema de Chopin" (obra que va estrenar a Madrid el 1964). Cal destacar també les seves gravacions de Iberia i La Vega de I. Albéniz, Goyescas de Granados i un doble CD dedicat a la música per a piano de Frederic Mompou.