Àlex Garrobé.jpg

Guitarra

Àlex Garrobé

Ofereix concerts i recitals amb regularitat a més de quaranta països, actuant en sales com el Concertgebouw d’Amsterdam, l’Auditori de Radio France a Paris, l’Auditorio Nacional de Madrid, el Palau de la Música Catalana de Barcelona, el Lutowslasky Auditorium de Varsòvia o el XXI Century Auditorium de Pequin.

Primers premis al V Concurso Internacional de Guitarra Infanta Cristina (Fundación Guerrero 1989) i al Concurso Nacional Permanente organitzat per JJ.MM. (1988).

Col·labora freqüentment amb diferents orquestres, interpretant els principals concerts del repertori guitarrístic. Entre d’altres, Ha actuat com a solista amb formacions com l’Orquesta Sinfònica de Madrid, la Royal Oman Simphony Orchestra, la Wuttembergische Philarmonie, la Simfònica de Balears, la Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquesta Sinfónica de la Región de Murcia, la Simfònica del Vallés, l’Orquestra de Cambra del Palau de la Música Catalana, l’Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra, el Grup Instrumental Barcelona 216, l’Orquestra del Conservatorio Nacional de la Paz (Bolívia), la Lebanese National Symphony Orchestra, la Tampere Chamber Orchestra (Finlàndia), la Lublin Simphony (Polònia), la Filarmonia das Beiras (Portugal) o l’Orquesta Sinfònica de Medellín (Colombia).

Ha realitzat vuit enregistraments amb els segells Harmonia Mundi, Naxos, Columna Música, Ópera Tres J.S. Records. El seu interès per la música actual l’ha portat a estrenar diversos concerts per a guitarra, com el Concert Mare Nostrum (1999) de Salvador Brotons, ...di un soffio d’aura (2010) per a guitarra i orquestra d’Agustí Charles o el Concierto de Petrer (2014) de Simone Iannarelli. També li han dedicat les seves obres compositors com Manuel García Morante, Marco Smaili, Gerard Drozd o Stein Eide.

Doctor en Història de l’Art i Musicologia per la UAB, actualment és professor de guitarra i música de cambra a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

Ha estat professor del Centro Superior de Música del País Vasco (Musikene) i del Conservatori Superior de les Illes Balears. És també convidat regularment a oferir màster classes i conferencies a diversos centres musicals d’Alemanya, Bolívia, Brasil, Colòmbia (Eafit), Croàcia, Dinamarca, Eslovènia, Espanya, Estats Units, Finlàndia (Sibelius Academy), França, Holanda, Itàlia, Japó, Mèxic, Noruega (Conservatori Nacional), Oman, Polònia, Portugal, Regne Unit (London Guildhall School), Rússia, Suècia (Stockholm Royal Conservatory), Xile i Xina (Conservatori Nacional, Pequin).