p._14_bona_0.jpg

Gerard Claret

Violí

Gerard Claret és un dels fundadors de l'escola. Neix a Andorra el 1951. Des de l'inici de la seva activitat professional, fa més de cinquanta anys, s'ha donat a conèixer per la seva doble faceta d'intèrpret i pedagog.

Guanyador del concurs Tenuto de la Ràdio i Televisió Belga, medalla del Concurs internacional Maria Canals de Barcelona, ha actuat amb orquestres d'Espanya, França, Bèlgica, Holanda, Itàlia, l'ex- Txecoslovàquia, Turquia, Rússia i Japó. Ha estat dirigit, entre altres, per Antoni Ros Marbà, Edmon Colomer, Josep Pons, Jacques Mercier, Rodolf Barshai, Peter Maag, Veronika Dudarova, Yehudi Menuhin, Sergio Comissiona, Ignacio Yepes i Marzio Conti. Ha enregistrat obres de Bach per a violí.

És fundador de l'Escola de Música de Barcelona, del Curs internacional de música de Vic i del Trio de Barcelona, amb qui té enregistrades obres de Beethoven, Mendelssohn i Dvorák. De l'any 2000 al 2005 fou director de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

És director artístic del Festival Narciso Yepes d’Ordino, des de la seva creació, i de la Fundació Crèdit Andorrà (Principat d’Andorra).

L'any 1993, emprèn una etapa professional com a concertino director de l'Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra (ONCA). El setembre del 2000 va fundar la Jove Orquestra Nacional de Cambra d'Andorra (Jonca) que, com l'ONCA, depèn de la Fundació ONCA. Del 2007 al 2012, ha estat tutor de l’àrea de música del Trívium, centre d’arts escèniques de Sant Julià de Lòria.

L'any 1998 li fou atorgada la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya.

L'any 2010, és nomenat Ambaixador nacional de l’Unicef d’Andorra.